תואר ראשון ועבודה
כבעלים ומנהל כללי של העסק שלי, חברת פסיכומטרי, גולברג פסיכומטרי, הקדמתי להבחין בחשיבות של תואר אקדמאי בארגונים.
אף על פי קולות שונים שעולים בשנים האחרונות על הזילות שבתואר ראשון או "אינפלציה של תארים". חשוב להבין לעומק מה הוא אומר בעצם, מה חשוב לנו לזקק מתוך המשמעות של קבלתו בדרך לשם.
בתואר אקדמאי במוסדות הלימוד הגבוהים, דרישות התואר מתלמידים עשויות להיות קפדניות – כך שלמעשה החשיבות של סוג הפקולטה אינו משמעותי כמו המוסד אליו היא משתייכת כשאנחנו מדברים על אספקט מספר אחד – עמידה בהגשת מטלות.
במהלך הלימודים יידרש כל תלמיד לבצע תרגילים שונים ולעמוד בלוחות זמנים כך שהחוויה בת לפחות שלוש השנים הזו כן מעצבת מנטליות של הספקים ועמידה ביעדים. המשמעת הזו באה לידי ביטוי אצל אנשי צוות שונים ופעמים רבות מבדילה אותם מאלו אשר מועסקים ללא תואר, כך שמעסיק כן ייחס חשיבות לנושא.
בנוסף, התואר מפגיש אותנו עם אתגרים נוספים הכרוכים בהצלחה בלימודים, לדוגמא היכולת שלנו לא רק לעמוד בזמנים, אלא גם לבצע את מטלות הקורסים ולעשות זאת היטב. מדובר בתכונה שגם לה צריך לייחס משמעות מפני שהציון הוא פקטור בקבלת התואר וראי לרמת הבנת החומר וביצוע המשימות כך שדרך ביצוע המטלות עוברת בהבנת תהליך יצירת והרכבת העבודה, וזו מאפשרת לעובד לרכוש כלים נוספים בהתמודדות עם משימות שונות בארגון.
מלבד אלו, המסגרת האקדמאית מלבד היותה חווייתית כסטודנט, מקנה לעובדים משמעת באיכות ובגישה כלפי החברה וכך גם לגבי התפקיד אותו הוא מבצע.
בסופו של דבר אנחנו כבעלי עסק נשאף להתנהלות נעימה, תקינה וחלקה, כחלק ממטרה זו חשוב להבין את כובד המשקל של בחירת עובדים איכותיים ומתאימים לארגון, כאלו אשר יהיו בידם את כלי העבודה המתאימים ביותר על מנת להתנהל בצורה עצמאית וכנגזרת מכך – לפעול באופן שלא מצריך כללי משמעת נוקשים ושתאפשר שקט תעשייתי וביטחון בתפוקת העובד