עתיד של החינוך מתבסס הן על פלטפורמות למידה מקוונת והן על מציאות וירטואלית ומציאות רבודה – השלבים הבאים ביצירת התוכן החינוכי.
למידה מקוונת
למידה אלקטרונית כבר הרבה זמן נמצאת בשימוש ברחבי העולם ובהצלחה מחליפה למידה פרונטלית. זה נכון במיוחד עבור פריפריות: טכנולוגיות מודרניות מאפשרות לקבל השכלה לתושבי האזורים המרוחקים ביותר של העולם. מה הם היתרונות של הלמידה האלקטרונית: אי תלות באזורי זמן ובמרחקים, צמצום עלויות ההכשרה, גמישות תהליך הלמידה, אפשרות לבחור באיכות ההוראה גבוהה יותר כתוצאה מאי תלות במוסד לימודים הקרוב ביותר לבית.
מציאות וירטואלית VR
הפיתוחים הראשונים במציאות הוירטואלית החינוכית חלו בשנים 1990-2000. המציאות הוירטואלית כבר משמשת כאמצעי להכשרה מקצועית, שבו היא משחקת שני תפקידים. הראשון הוא חיקוי של התהליך החינוכי הרגיל – הרצאות, תרגילים מעשיים. השני הוא סימולציה וויזואליזציה של פעולות מסוימות.
אז מהי בעצם המציאות הוירטואלית? זה סוג של עולם דיגיטלי שנבנה באמצעות מכשירים מיוחדים. בעזרת המכשירים האלה, אנו יכולים להשפיע על חושים של המשתמש, לכן הוא מרגיש שנמצא בין העולם האמיתי לבין העולם הווירטואלי.על ידי הכנסת הבן אדם למציאות הווירטואלית, אנו יכולים להדגים לו באופן ויזואלי תהליכים ואובייקטים שונים. אם לדבר על מכשירים, ההתפתחות הגדולה ביותר כיום היא קסדה המציאות הווירטואלית
המציאות הווירטואלית כבר פה וניתן להשיג אותה גם בבית בעזרת משקפיים תלת-ממדיים. זה מצד אחד עולם אמיתי (החיקוי המדוייק שלו), ומצד שני הוא מלאכותי, נוצר בעזרת טכנולוגיות דיגיטליות.
מציאות רבודה AR
טכנולוגיות של מציאות רבודה מתפתחות כעת בקצב אפילו מהיר יותר מהטכנולוגיות של מציאות וירטואלית . המציאות הרבודה היא הטלה של שכבות וירטואליות על המציאות הרגילה, שבה אנו קיימים. תחומי היישום של המציאות הרבודה מגוונים מאוד: עיצוב, ספורט, טכנולוגיות צבאיות, רפואה, וכמובן, משחקים ובידור. הדרך הקלה והנפוצה ביותר להשתמש ביכולות AR – בעזרת יישומים ניידים כגון טלפון נייד, שבהם בסיס החומרה כבר קיים ונשאר רק לדאוג לכתיבת התוכנה
ישנם גם פרויקטים חינוכיים שמשתמשים ביכולות AR, למשל פרויקט שעוסק ביצירת סדרה שלמה של ספרים חינוכיים המותאמים למציאות הרבודה. צריך רק לכוון את המצלמה של טאבלט או טלפון אל העמוד בספר עם איור של אובייקט כלשהו ויהיה ניתן לראות ולסובב את האובייקט לכל הצדדים על המסך